Thursday 24 January 2013

Perkahwinan Gay Hanya Di Gereja Tidak Di Masjid !



Isu LGBT (Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender)

- Belum ada dalam Masjid atau Kadhi yang menikahkan pasangan sesama jantina. Agama Islam melarang hubungan sejenis malah perbuatan tersebut dilaknat.

Ketahuilah (semoga Allah Subhaanahu wa ta’ala menunjukimu) bahwasanya Rasulullah ` bersabda,
“لَعَنَ اللَّهُ مَنْ عَمِلَ عَمَلَ قَوْمِ لُوطٍ، لَعَنَ اللَّهُ مَنْ عَمِلَ عَمَلَ قَوْمِ لُوطٍ، لَعَنَ اللَّهُ مَنْ عَمِلَعَمَلَ قَوْمِ لُوطٍ”.
“Allah Subhaanahu wa ta’ala melaknat siapa saja yang melakukan perbuatan kaum Luth, Allah Subhaanahu wa ta’ala melaknat siapa saja yang melakukan perbuatan kaum Luth, Allah Subhaanahu wa ta’ala melaknat siapa saja yang melakukan perbuatan kaum Luth.” - Hadis ini diriwayatkan oleh Ath-Thabrani di dalam Al-Ausath dan oleh Al-Hakim, Ia berkata, “Sanadnya shahih dari Abu Hurairah secara marfu’ dengan lafal: “….. dilaknatlah siapa saja yang melakukan perbuatan kaum Luth….” Beliau mengulangnya sebanyak tiga kali, sampai pada akhir hadis.

- Tapi yang sebaliknya berlaku dalam ajaran Kristian. Pasangan sesama jenis berkahwin dalam gereja malah mereka ada paderi untuk perkahwinan sesama jenis.

*** Disitu jelas perbezaan antara ajaran Kristian dan Islam. So... Tidak relevan Kristian nak guna kalimah 'Allah' dalam ajaran mereka sedangkan perkara yang paling Allah laknati menjadi pegangan dan budaya hidup orang Kristian.

Dari page FB : Kami Benci Lim Guan Eng


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...