Monday, 23 January 2012

MOH KITE !!! KAYUHAN MEGA 1MALAYSIA 2012, PERAK !!! JOM MERIAHKAN RAMEI-RAMEI !!!


KARNIVAL KAYUHAN MEGA 1MALAYSIA,
TAHUN BARU CINA, 
PERAK 2012...

Jommm... kalau ada sesiape nak join boleh contact nombor yang tertera di gambar diatas ni...

Jangan malu-malu ok...

Jom kayuh...


Program ini anjuran bersama Biro Tatanegera Negeri Perak dan Kerajaan Negeri Perak. Ianya turut dibantu oleh beberapa Jabatan Kerajaan yang lain seperti PDRM, Bomba, Hospital, KEMAS dan sebagainya. Antara NGO yang akan bersama Gagasan Melayu Perak, PERKASA, Persatuan Kaum Cina Kuala Kangsar dan beberapa Kelab Belia.


Friday, 20 January 2012

Monday, 16 January 2012

THE ECONOMIST- ANWAR LEMAH, KRONISME DALAM PKR??

sumber gambar-the economist (klik je)

KUALA LUMPUR 15 Jan. - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang baru dibebaskan daripada tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya dianggap sebagai pemimpin yang tidak boleh dipercayai walaupun beliau terselamat daripada hukuman penjara.

Menariknya, label itu diberikan majalah antarabangsa, The Economist dan bukan datang daripada pemimpin UMNO mahu pun Barisan Nasional (BN) yang selama ini sering dituduh sebagai pihak yang berkonspirasi ke atas pertuduhan liwat tersebut.

Menurut The Economist, walaupun Anwar seorang pemimpin yang berkarisma dan memiliki kehebatan sebagai pemidato, tetapi imej serta reputasinya sebagai ketua pembangkang tercemar khususnya dalam kalangan generasi muda di negara ini.

"Bagaimana keputusan (mahkamah) itu akan memberi kesan kepada politik Malaysia? Dalam jangka pendek, kemenangan (pembebasan) Anwar sudah tentu memberi rangsangan sangat diperlukan kepada pakatan pembangkang yang diketuainya.

"Namun, untuk jangka masa panjang belum jelas. Reputasinya tercemar dan beliau seorang pemimpin yang tidak boleh dipercayai khususnya bagi generasi muda Malaysia," kata majalah tersebut sebagaimana dipetik dari laman webnya, http://www.economist.com hari ini.

Isnin lalu, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur melepas dan membebaskan Anwar selepas Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah mendapati tiada bukti kukuh bagi menyokong keterangan Mohd. Saiful Bukhari Azlan selain tidak selamat untuk bergantung kepada bukti asid deoksiribonukleik (DNA).

Pembebasan itu disambut baik oleh beberapa pihak yang cenderung menyokong kebebasan hak kumpulan lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT) termasuk sebuah pertubuhan homoseksual dari Filipina, Organisasi Progresif Gay Filipina (ProGay).

Malah, Anwar sendiri tidak terkecuali bercakap mengenai homoseksual apabila mempertikai undang-undang berkaitan perkara itu di Malaysia yang disifatkannya sebagai sudah lapuk dan tidak relevan ketika menjawab soalan wartawan agensi berita antarabangsa, BBC.

Dalam pada itu, The Economist menambah, ketua pembangkang itu juga gagal membawa pemodenan dalam politik apabila PKR yang diterajuinya dipenuhi ahli keluarga sendiri selain pelbagai masalah dalaman meskipun beliau sering kali melaungkan reformasi.

"Pembangkang di Malaysia kini terperangkap dengan (moral) Anwar sebagai pemimpin (selepas dibebaskan mahkamah). Anwar mungkin masih popular bagi sesetengah pihak, tetapi dia juga kini terlalu lemah untuk menumbangkan BN," dakwa majalah itu lagi.

sumber artikel-UTUSAN (klik je)

~~abang lang~~

Thursday, 12 January 2012

PANAS!! PROGAY SOKONG PEMBEBASAN ANWAR IBRAHIM!!


MANILA – Organisasi Progresif Gay Filipina (ProGay) semalam mengalu-alukan pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim atas tuduhan liwat.

Dalam reaksi mereka,ProGay berkata, kini masanya untuk membuang undang-undang liwat yang merupakan sebahagian daripada warisan penjajah British.

“Kami menyertai pergerakan orang demokratik dalam meraih kemenangan Anwar mengatasi tuduhan palsu,” kata Oscar Atadero, pegawai hak asasi manusia ProGay.

ProGay juga melihat kemenangan yang sah di sisi undang-undang ini sebagai satu langkah positif untuk hak asasi lesbian, gay, biseksual and transgender (LGBT) di Malaysia.

ProGay menyatakan bahawa walaupun Filipina tidak mempunyai undang-undang liwat, para ahli politik dan hakim mahkamah juga diserang dengan tuduhan homoseksualiti untuk kepentingan politik. (Marvyn N. Benaning) -tempo.com

p/s: seronok bukan main geng geng depa no...amboi.. seronok betoi bapak penjubur bebas no... hahahahaha.. terbukti sudah......

sumber-mynewshub

PANAS!! BILA DR LAWAN WARTAWAN ..

Syabas dr MIM!! kehkehkeh...ade ke patut bezakan orang yang sambut tahun baru dengan orang yang berdemo?? tak ke boddo (meminjam kata2 ustaz azhar idrus) tu?? kehkehkeh.. elok ko jadi wartawan kat negara Zimbabwe ler brader...boddo(meminjam kata2 ustaz azhar idrus) tak bertempat.. jom saksikan video dr MIM hentaw wartawan yg boddo (meminjam kata2 ustaz azhar idrus) tu.. kehkehkeh.. diam membisu lepas kena hentam..






tu la.. suruh ikut etika kewartawanan tak nak.. nak hentam orang je keje.. kan da mem
'boddo (meminjam kata2 ustaz azhar idrus)kan diri tu... kihkihkih..

~~abang lang~~

PANAS!! GUAN ENG HINA HADI DAN NIK AZIZ??


Oleh: Iskandar Zulfi

Berikutan pembebasan Anwar dari tuduhan liwat, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menyatakan hanya Anwar yang paling bersih, paling layak menjadi Perdana Menteri, “Ini bukan soal kita bela Anwar saja tapi kita bela kerana beliau saja yang paling bersih untuk menjadi Perdana Menteri,” katanya seperti yang dilaporkan oleh Berita Harian semalam.

Sekali gus, Guan Eng mengesahkan bahawa Hadi Awang, Nik Aziz, mahupun Lim Kit Siang dan Karpal Singh juga adalah tidak cukup bersih dan tidak layak sama sekali untuk menjadi Perdana Menteri.

Perlu diingatkan bahawa ‘paling bersih’ mengikut piawaian Pakatan Rakyat ialah seorang yang telah didakwa atas kesalahan salahguna kuasa, liwat, terlibat dalam zina dan menjadi talibarut asing. Oleh itu, setakat korup sahaja seperti beberapa pemimpin PR yang lain tetapi tidak memiliki ciri-ciri tersebut adalah tidak lengkap untuk dinobatkan sebagai Perdana Menteri.

Benar, Anwar telah bebas tetapi penting untuk kita fahami bahawa tidak terdapat dalam kenyataan penghakiman yang Anwar tidak meliwat.

Malah, jika dilihat dari penghakiman kes liwat 1, ketiga-tiga hakim yakin bahawa Anwar telah meliwat tetapi dibebaskan kerana tarikh kejadian tidak dapat dipastikan. Dalam kes liwat 2 ini pula, Anwar bebas kerana hakim merasa tidak selesa untuk bergantung hanya kepada bukti DNA semata-mata. Maknanya, Anwar bebas bukan kerana dia berjaya membuktikan yang dia tidak bersalah.

Justeru, berdasarkan fakta inilah menjadikan Anwar paling layak sebagai PM di mata DAP kerana ia membuatkan Anwar yang paling mudah dipergunakan.

Segala kotoran hidup Anwar ada dalam kocek Karpal Singh dan jika Anwar menjadi PM, bila-bila masa saja DAP boleh menyumbatkan Anwar kembali ke penjara sekiranya tidak ‘mendengar kata’ mereka. DAP boleh menyuruh Anwar menghapuskan Raja-raja dan hak keistimewaan Melayu dan Anwar tidak mungkin mampu menentang mereka atau akan timbullah bukti-bukti baru untuk membolehkan segala kes liwat, zina dan salahguna kuasanya dibuka semula.

Muslihat dan agenda DAP tidak sukar dibaca, kecuali bagi pemimpin dan penyokong PKR dan PAS yang benak-benak belaka. Pujian DAP terhadap Anwar ada maknanya.

Tidak dapat dipastikan apa reaksi PAS dengan penghinaan Guan Eng terhadap pemimpin mereka ini. Mungkin mereka hanya akan tersengih-sengih bodoh atau mengangguk-angguk setuju yang pemimpin mereka sememangnya tidak bersih dan tidak layak berbanding Anwar. Maklumlah, ‘kepimpinan Ulama’ sudah tidak relevan lagi bagi PAS.

Sedih melihat bagaimana saudara seagama kita di dalam PAS kelihatan redha dipimpin, ditarik, ditolak, disepak, disekeh dan ditunjal-tunjal kepala oleh peliwat dan kafir harbi.

Apa nak dikata…Jika DAP kata PAS tidak layak jadi PM, PAS terima. Jika DAP kata PAS tidak layak jadi Menteri PAS terima. Malah jika DAP kata PAS tidak boleh lagi mempertahankan Islam juga PAS terima. Bagi PAS, asalkan menang pilihanraya sudahlah..janji puas hati dapat kalahkan UMNO.

Jika difikirkan kembali, sesuai benarlah Guan Eng menghina PAS sebegitu rupa kerana pak turut dan anjing suruhan mana mungkin layak menjadi PM..Tak gitu, Tuan Guru?


sumber-mynewshub


~~abang lang~~

Wednesday, 11 January 2012

PANAS!! HANTU GAY PUN ADE??

Pernah tengok watak hantu bapok@gay??....................................................................................................................................................................................................................???
Kalau tidak maka nantikan filem Jangan Pandang-pandang yang dijadual mula memasuki pawagam bermula 29 Mac depan.
Filem berkenaan dibintangi Zizan Razak, Sara Ali, Nas-T, Miera Leyana, Anith Aqilah dan Azhar Sulaiman.

Filem tersebut diterbitkan oleh Excellent Pictures melalui Pengarah, Ahmad Idham.
Mula-mula cerita ala-ala Indiana Jones pun ada jugak sikit-sikit.
Antara dialog menarik…AJIS…Aku Jambu Idaman Semua.
Salah satu dialog hantu bapok…“abang…abang…anak ikan mak…”.





kehkehkeh...tgok preview pun dah klako.. terkena kat kepala mamat tu!! hahahahahahahahahahahahahahaha............

sumber-mynewshub

~~abang lang~~

PANAS!!FAKTOR KENAPA HASSAN ALI DIPECAT??

sebelum tu kita layan dulu video dibawah yang mana telah hangat deperkatakan di media massa sekarang ni..



menurut sumber dan maklumat yang sah, ceramah ni dibuat di rumah beliau pada hari pemecatan beliau.. ape yang korang dapat simpulkan dari video ni??

1) kelantangan datuk hassan ali bersuara isu murtad
- sejak isu murtad tahun lepas lagi hassan ali menjadi sasaran puak anwarinas dalam pas mahupun pkr untuk menjatuhkan beliau dimana hal ini jelas mendapat campur tangan pihak lain yang tak korang sendiri namppak n paham kn??

2) isu serbuan hotel-hotel serta bar-bar yang dilakukan beliau
- ramai yang tak senang dengan kelantangan beliau dalam memperjuangkan islam di negeri selangor tambah-tambah lagi puak kafir laknatullah. salah ke beliau banteras seks bebas dikalangan islam? banteras mabuk-mabuk dikalangan islam?

3) dan isu yang paling hangat ialah isu anwar ibrahim
- dalam video tersebut jelas beliau menyatakan sebab musabab pembuangan beliau dari pas.
- membantah perhimpunan 901, menyeru rakyat tidak menyertai perhimpunan tersebut kerana isu moral anwar ibrahim tidak termasuk dalam parti

inikah kebebasan bersuara yang diperjuangkan pakatan ranjang selama ni?? datuk hassan ali tidak diberi ruang mempertahankan diri,tetapi terus dihukum tanpa soal jawab.. bebas bersuarakah mereka?

sedarkah kalian semua?? pejuang islam sebenar telah berjaya dinyahkan dari parti yang konon memperjuangkan islam?? tinggal puak ape dlm pas?? puak endorgan? puak anwarinas? puak ulama? kalian tahu jawapannya..

-syabas pas, hidung anda tak lagi sakit akibat dicucuk dengan tali lembu.. syabas..
post akan datgang abang lang akan kupas isu-isu berkaitan perjuangan serta slogan-slogan yang digunakan pakatan ranjang ni..tungguuuu

-justice for hassan ali n saiful bukhari-

~~~abang lang~~~

OFF TOPIK-KORANG NAK JADI ALA-ALA NINJA ASSASSIN??

awesome bukan?? jangan khuatir, apa yang abang lang nak post ni tak membahayakan orang ramai waima diri sendiri sekalipun.. ianya cuma salah satu produk atau peralatan yang penting tambah-tambah dengan cuaca yang tak menentu sekarang ni.. elok pun kne stanby 1.. cume bile korang ditahan pihak berkuasa, jangan plak nak memalukan diaorang ye... cakap elok - elok kan boleh... check it out dis hot product dibawah









amacam? menarik n kewl abis kan?? hhihihi..korang bole dapatkan nya di sini.. leh takutkan penyangak ni!! hihihi

-abang lang-

PANAS!! BILA SI CELUPAR@PONDAN PENCEN MEROYAN KAT TWITTER!

ni kes cabul, bukan mencabul ye sedara-sedari sume..tp kes mulut cabul@xda insurans.. dulu media digegarkan dengan kenyataan-kenyataan serta kecabulan si pondan tua tak sedar diri nih.. katanya dah balik dari umrah, dah taubat la konon.. last2 tau buat..

check it out peperangan pondan tua ngn didie alias ni dulu sebelum kita pergi ke isu yang abang lang nak highlightkn ni...









ok...so sume da dapat n tengok sendiri kepuakaan mulut pondan tua ni kn?? jom kite tgok pula komen2 atau royanan pondan tua tak sedar diri ni pulak...







abang lang bukan ape, die nk maki hamun ke, nk cakap saiful gay ke, itu hak die sebab twitter tu die yang punya betul tak?? kebebasan bersuara la kata pakatan haram kan??
tapi ape yang abang lang nk highlight kan kat sini ialah kata- kata kesat yang dilemparkan oleh mangkuk ayun@pondan tua ni kepada bapa saiful.. patut ke melibatkan bapa saiful bukhari dalam kes liwat meliwat ni?? adakah sebab dubur si pondan ini tidak laku @ tiada orang sudi menyetor kunyitkan dubur die, die nk meroyan dan mengila menghina saiful bukhari??
sedara... ni ke taubat yang sedara maksudkan tu?? pada abang lang, si pondan tua ni sungguh biadap dan laser xbertempat...bersara la cepat2.. masuk politik?? tak payah la... tiada orang yang nak undi seorang pondan pencen mcm sedara..

akhir kata go fuck yourself pondan pencen!!

-abang lang-

PANAS!! MANGSA LIWAT TERBARU (ERK, BARU KE??)

den tak tau nak cakap ape.. hihihi.. mungkin ade betul apa yg dia cakap. sape kita nk menilai kebenaran beliau?? blog-blog pro pembangkang pun duk hentam mamat ni walhal tak tahu menahu kebenaran ataupun cerita mamat ni.. nak masuk mahkamah pulak?? tak payah la sedara.. ko kompom kalah.. so tunggu je mahkamah akhirat nanti.. apa-apa pun syabas kerana berani mendedahkan nye..


sumber-
http://mynewshub.my/2012/01/11/siapa-pulak-budak-indon-mengaku-kena-liwat-dengan-anwar-ibrahim-ni/

Monday, 9 January 2012

PANAS!!-MAHKAMAH KORUP??


itu lah anwar, mahkamah yg dikatakan korup, ejen umno, tak adil dan sebagainya dijaja di pelusuk negara.. sampaikan orang luar percaya bahawasanya mahkamah malaysia korup, zalim, dan tidak melambangkan sistem perundangan yang adil.. sedarkah saudara anwar?? mahkamahh yg dilemparkan pelbagai tohmahan serta fitnah telah membebaskannya dari tuduhan liwat yang berjalan selama 2 tahun lebih!! korupkah sistem perundangan dan kehakiman malaysia?? umnoisme ke sistem perundangan dan kehakiman malaysia?? tak adilkah sistem perundangan dan kehakiman malaysia?? sedar lah sedara anwar ibrahim..

anda hanya terlepas dengan mahkamah dunia.. mahkamah yg 'korup', mahkamah yg 'umnoisme', mahkamah yg 'tidak adil' yang anda gembar gemburkan serata pelusuk negara luar..

mahkamah akhirat anda belum tentu terlepas..
apa pun, sila layan video dipost bawah.. gua pegang kata-kata ni..........................
karpal: 'suka sama suka'..hihihihi..

justice for saiful bukhari!!

-abang lang-

SENATOR EZAM- AZIZAH TAHU ANWAR KAKI JUBOR??

DEN DAH AGAK DAH.....



saje je ulang tayangan penjelasan senator ezam.. syabas senator!!

-abang lang-

PANAS!! ANWAR ALAT ZIONIS??-SENATOR EZAM

sudah terang lagi bersuluh, pengakuan bekas pengikut setia serta bekas orang paling kanan anwar...




teman dah agak.... syabas senator ezam!!

-abang lang-

Thursday, 5 January 2012

ANWAR PENDUKUNG PLURALISME???

KUALA LUMPUR 4 Jan. – Seorang sahabat lama yang mengenali Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak sama-sama menuntut di Universiti Malaya (UM) tidak lagi menyokong beliau kerana Ketua Pembangkang itu dikatakan cenderung kepada fahaman pluralisme agama.

Ahli Jawatankuasa Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), Ismail Mina Ahmad berkata, beliau ‘meninggalkan’ Anwar setelah mendapati Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu berpegang kepada fahaman yang boleh merosakkan akidah.

“Saya mengambil keputusan meninggalkan beliau kerana fahaman pluralisme boleh membawa kepada kekufuran,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Ismail Mina pernah menjadi Presiden Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM), bersama-sama Anwar mengasaskan Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) dan turut terlibat membangunkan Yayasan Anda.

Pluralisme agama adalah satu fahaman yang menyamaratakan semua agama yang mana penganutnya mempercayai semua agama adalah benar.

Menurut Ismail Mina, sebab lain beliau bertindak meninggalkan pemimpin itu juga mengamalkan ideologi politik yang tersasar dari perjuangan asal yang berlandaskan kepada amalan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

“Dia (Anwar) terutama semasa di luar negara sentiasa menyatakan tidak akan melaksanakan syariat Islam apabila berkuasa.

“Dia juga mengkritik hukuman sebat terhadap Kartika Sari Dewi Shukarno (kerana minum arak) padahal wanita itu reda. Dia pula yang tak nak, sepatutnya kita sokong perempuan itu lagipun enakmen agama Pahang pun membenarkan hal itu, apa yang dia risaukan?

“Inilah dua faktor kenapa saya tinggalkan beliau,” katanya sambil menafikan beliau mempunyai faktor lain seperti tidak mendapat projek kerajaan.

Ditanya mengenai perhimpunan haram ‘Kempen Bebaskan Anwar 901’, beliau berkata, syariat Islam sangat melarang untuk memperjuangkan seseorang individu.

“Ketika Nabi Muhammad SAW wafat, Saidina Abu Bakar pernah membaca ayat al-Quran bagi mengingatkan para sahabat lain bahawa mereka berjuang bukan kerana individu (Muhammad) tetapi memperjuangkan risalah yang dibawa oleh baginda.

“Memperjuangkan individu adalah salah. Mempertahankan individu yang bukan di dalam kebenaran adalah syirik,” ujarnya.

sumber-utusan

Wednesday, 4 January 2012

PANAS!! ANWAR+AUKU= PENIPU, KENCING RAKYAT (PKR)

abang lang bukan ape, sejak isu auku yg tak habis-habis dan ditambah pulak dengan kebangangan serta kebaghalan mahasiswa berdemo ni abang lang malas nak komen, biar la dorang nak mampos ke, nak jahanam ke.. sebab ape? sebab abang lang tahu permainan anwar ni.. menggunakan pelajar or mahasiswa yg sememangnya biol dan patuh macam anjing lapar untuk memperjuangkan kote sendiri..
ape significant post abang lang kali ni?? ce click image bagi besar baru tahu sape yang paling lantang menentang auku dulu.. sebagai menteri pelajaran anwar langsung tak layan kerenah dan kebiolan mereka-meraka yang mahu memansuhkan auku ni..
la ni, hangpa sume yang bengong duk baring atas jalan, bengong duk berkumpul dan maki hamun DS Najib, bengong duk kaitkan politik (walhal cakap takberkaitan politik) hangpa pegang kote sapa?? tu kote orang yang paling lantang tak nak mansuhkan auku dulu.. kenapa ckp tak adil pulak sekarang ni? kenapa nak maki DS najib? sebab hangpa memang biol... tu je jawapan paling tepat untuk hangpa..
sekian...........

Sunday, 1 January 2012

CELAKO,CELAKO,CELAKO!!- tok garu yang semakin pening..

As-salam Semua.. lame betul abang lang tak post dlm blog ni, bukan ape abang lang demam teruk sampai seminggu..huhuhu sekarang dah ok sikit.. ok, jom kite layan video ni..


macam mane ni tok garu oi?? pening ka? adoi...................
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...