Saturday 19 November 2011

PAKATAN BABI HABIS MODAL !!! DENGAN RAKYAT PON NAK DENGKI !!!

'Pembangkang sengaja reka isu'

Parti lawan risau kemampuan BN beri bantuan RM100 raih sokongan rakyat

KUALA LUMPUR: Tindakan pembangkang menuduh kerajaan menghina Parlimen susulan pemberian bantuan RM100 kepada pelajar sekolah rendah dan menengah yang dilakukan lebih awal, lebih bermotifkan politik dan cemburu.
Timbalan Menteri Pelajaran, Dr Mohd Puad Zarkashi, berkata tindakan itu sebenarnya didorong perasaan risau pembangkang terhadap keprihatinan kerajaan Barisan Nasional (BN) yang memahami kesusahan ibu bapa melalui pemberian bantuan secara awal itu.
Katanya, mereka menganggap langkah itu bakal memberi keuntungan politik kepada kerajaan, sekali gus meraih lebih sokongan rakyat.

“Tindakan pembangkang menggunakan pelbagai hujah (mempersoalkan pemberian RM100) lebih kepada hujah politik, saya yakin mereka sebenarnya cemburu dengan keupayaan kerajaan untuk bayar lebih awal kepada mereka yang menerimanya.

“Ini kerana sebelum ini ketika Bajet 2012 dibentangkan, mereka (pembangkang) cakap ini adalah janji kosong, kerajaan tak ada duit pun nak bayar, bila kerajaan mampu bayar lebih awal, mereka jadikan isu lain pula,” katanya pada sidang media selepas menyampaikan hadiah pertandingan ‘Cabaran Sekolahku Generasi Membina’ dan penutupan program Berita Harian - Dutch Lady @ Sekolah 2011, di sini semalam.

Melalui pertandingan mereka cipta bangunan menggunakan kotak minuman Dutch Lady itu, Sekolah Kebangsaan (SK) Lembah Jaya dari Ampang, Selangor merangkul tempat pertama melalui rekaan Pusat Perubatan Bonda Medical Centre, sekali gus memenangi wang tunai RM10,000 masing-masing untuk peserta dan sekolah.
Tempat kedua dimenangi SK Sungai Binjai, Klang melalui struktur binaan berkonsepkan ladang berteknologi tinggi, Dutch Lady Hi-Tech Farm, manakala tempat ketiga pula menjadi milik SK Bukit Jelutong, Shah Alam yang membina Kampus Dutch Lady.

Kelmarin, ketika Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Dr Wee Ka Siong menggulung perbahasan Rang Undang-Undang Perbekalan 2012 peringkat Jawatankuasa bagi Kementerian Pelajaran, M Kulasegaran (DAP-Ipoh Barat) dan Fong Po Kuan (DAP-Batu Gajah) mempersoalkan dari mana wang bantuan RM100 itu diperoleh serta sama ada ia dilakukan mengikut peraturan Parlimen.

Mohd Puad berkata, walaupun pemberian RM100 itu diletakkan di dalam Bajet 2012, kerajaan tidak menyalahi prosedur kewangan dengan memberikan bantuan itu lebih awal berikutan dana berkenaan diambil daripada peruntukan sedia ada melalui Kumpulan Wang Akaun Penyelesaian Utama Perbendaharaan 2011.

Sehubungan itu, katanya, tidak timbul kerajaan menghina Parlimen berikutan pemberian bantuan berkenaan melalui peruntukan sedia ada itu dibenarkan oleh Jabatan Akauntan Negara Malaysia (JANM) dan Perbendaharaan.

“Jadi, kita ambil duit daripada situ (akaun) yang mana diwujudkan satu akaun amanah untuk membayar lebih awal kepada penerima ini, kebenaran diterima sebab itu kita boleh buat pembayaran lebih awal, bukan maknanya kita buat sesuka hati,” katanya.

Credit to : Berita Harian Online

Aku dah kata.. pakatan haram ni memang GAMPANG !!! Bukan nak berganding bahu tolong rakyat.. ini boleh dengki pulak dengan rakyat...!! Sialan betul !!! Negara Berkebajikan Pakatan ni... TAIK BABI jer !!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...